سعید رضانژاد نبود حمایت های لازم از هنرمندان را مانع تولید کارهای ارزنده دانست.
به گزارش بوم هنر، سعید رضانژاد در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر ملی رضوی اظهار کرد: هنرمندان با وجود کمبودها و محدودیتها، تلاش میکنند تا کار تازهای تولید کنند و به جشنواره برسانند اما برخی به دام کلیشهها افتادهاند؛ اگر حمایتی از سوی مسئولین نباشد، نمایشی تولید نمیشود. اکنون هزینهها بسیار بالاتر رفته است، هنرمندانی که وصل به جایی نیستند، چه کنند؟ آنها با شور و انگیزه درونی جمع میشوند اما این، همیشه جوابگو نیست.
وی تاکید کرد: نمایشهایی که در محتوا و مضمون، چندان قوی نبوده و برگرفته از تئاتر غربی است، برگشت سرمایه دارند و بخش خصوصی هم از آنها حمایت میکند اما اگر در کارهای مذهبی، دفاع مقدس و انقلابی حمایتی نباشد، کار ارزندهای تولید نمیشود.
وی گفت: من از دوره دبیرستان کار تئاتر را شروع کردم، آن زمان دهه شصت بود و نمایشنامه مینوشتم و نمایشهای مرتبط با دفاع مقدس را اجرا میکردم. بعد از خدمت سربازی به دانشگاه رفته و استخدام صدا و سیما شدم و از سال ۱۳۸۰ نیز در سمت تهیه کنندگی تلویزیون، مستند و فیلم بودم که دوباره تئاتر را شروع کردم.
وی ادامه داد: سال ۱۳۹۷ نمایش «پچ پچههای پشت خط نبرد» را تا نیمه تمرین کردیم اما امکان اجرا نبود و در سال ۱۳۹۸ نیز نمایش «من هزار و یک شب زندهام» را که از کتاب من زندهام، نوشته شده بود، به صحنه بردیم و استقبال خوبی هم شد. سال ۱۴۰۰ نیز نمایش «تکههای سنگین سرب» نوشته ایوب آقاخانی را داشتیم.
رضانژاد افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز در استان مقام اول و در جشنواره تئاتر بسیج نیز مقامهای بسیاری کسب کردیم. نمایش هفت «دریا شبنمی» را اواخر اسفند شروع کردیم و در نهایت به اجرا رساندیم
نمایش «هفت دریا شبنمی» در مورد بحث تاریخی داستان معماری و ساخت مسجد گوهرشاد است که امام رضا(ع) مادر دختری به نام خاتون را شفا میدهد و او نذر میکند با شیربهای خود، مسجدی کنار گوهرشاد بسازد. ماجراهای عشق یک جوان به خاتون که در نهایت به عشق حقیقی تبدیل می شود را می توان شالوده این نمایش دانست.
شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی و به میزبانی تبریز از اول تا پنجم خرداد ماه ۱۴۰۲ با اجرای ۱۴ نمایش برگزار میشود.